
iMessage nie aktywuje się w sieci Lajtmobile.
#1
Napisano 04 lipca 2020 - 20:13
Przedtem byłem w Multimedia i też oparta na sieci Plusa i nie było żadnego problemu.
#2
Napisano 04 lipca 2020 - 21:33
A czy są środki na koncie, by wysłać SMS do UK?
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#3
Napisano 04 lipca 2020 - 21:37
#4
Napisano 04 lipca 2020 - 21:38
Nie, ale miewałem problemy z aktywacją.
Czy masz wpisany poprawnie numer telefonu w Ustawienia -> Telefon? Poprawnie, czyli w formacie +48 XXX XXX XXX.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#5
Napisano 04 lipca 2020 - 21:40
I wpisać się tez nie da tam
#6
Napisano 06 lipca 2020 - 23:18
Co ciekawe, przy karcie sim prepaid, sieć identyfikowała się jako Plus, a na abonament już jako lajt Mobile. BOK oczywiście nic nie wie. Podejrzewam, że to kwestia karty sim i zamówiłem duplikat. Wtorek/środa powinienem mieć to dam znać. Przez chwilę myślałem że to coś z iOS 14, ale skoro też masz ten problem to nie robię downgrade’u

#7
Napisano 07 lipca 2020 - 04:42
Spróbuj na trybie samolotowym włączonym i włączonym wifi aktywować iMessage a druga opcja wyłącz telefon wyjmij karte potem włącz telefon i odblokuj Iphone i na włączonym włóż karte ponoć tez idzie
#8
Napisano 08 lipca 2020 - 20:57

Znalazłem starego iPhone'a 5S na iOS 12. Po włożeniu karty sim lajt mobile miałem możliwość wpisania numeru! Gdy to zrobiłem, iMessage aktywował się. Następnie dodałem numer do iCloud jako numer kontaktowy i aktywowałem iMessage na niego i na adres email. Przywróciłem mojego iPhone 11 do fabrycznych (iOS 14) i spróbowałem ponownie, niestety wciąż nie mogłem wpisać numeru. Zrobiłem downgrade do iOS 13 - to samo. Czyli coś ewidentnie się nie lubi z iPhone 11. Postanowiłem więc dokładnie zreprodukować scenariusz, na którym testowałem lajt mobile na kartę.
Kupiełem eSIM na kartę w Orange Flex, który ustawiłem jako główny numer (Primary). Na nim ustawiłem internet, a kartę lajt jako numer dodatkowy. eSIM Orange bez problemu się zidentyfikował numerem. Aktywowałem iMessage na numerze Orange, natomiast karcie lajt nadal nie mogłem ustawić numeru. Jednak po podłączeniu konta iCloud do iMessage, pojawiła mi się opcja numeru z lajt (ponieważ był dodany jako kontakt do iCloud). Przełączyłem iMessage, żeby korzystał z niego, po czym usunąłem numer z Orange. Następnie usunąłem eSIM Orange i została mi karta lajt z aktywnymi iMessage i Face Time na numerze w lajt

Całość kosztowała mnie 20zł za duplikat sim, 25zł za Orange Flex i cały dzień roboty

EDIT
Zrezygnowałem z subskrypcji Flexa i podobno mają mi oddać pieniądze, ponieważ w ciągu 14 dni można zrezygnować bezkosztowo. Możesz spróbować u siebie tę samą procedurę.
Użytkownik Jakub Nowak edytował ten post 08 lipca 2020 - 22:23
#9
Napisano 09 lipca 2020 - 11:35
UPDATE
Dzisiaj rozjechało mi się ponownie, ponieważ uruchomiłem inny tel z tym samym kontem iCloud i się numer nadpisał. Jestem po rozmowie ze wsparciem Apple, bardzo pomocny gość na linii powiedział, że problem jest z interoperacyjnością pomiędzy Plusem, a iOS od 13 w górę, dlatego udało mi się aktywować na iPhone 5S, który ma iOS 12. Pogadaliśmy i wymyśliliśmy zmodyfikowane obejście, które zadziałało. Poniżej prostsza wersja workaround, bez konieczności posiadania dodatkowego numeru:
Potrzebujesz iPhone na iOS 12.
- Na głównym telefonie z iOS 13+ wyłączasz iMessage i FaceTime.
- Wchodzisz na https://selfsolve.ap...ister-imessage/ i upewniasz się, że Twój numer lajt jest wyrejestrowany z iMessage.
- Bierzesz iPhone z iOS 12 i przywracasz go do factory. Nie logujesz telefonu do iCloud po restore!
- Przekładasz kartę SIM do iPhone z iOS 12. Ustawiasz APN dla internetu i hotspotu. Sprawdzasz w Ustawienia -> Telefon, czy pokazuje się Twój numer. Jeśli nie, wpisujesz w formacie +48 XXX XXX XXX.
- Aktywujesz iMessage będąc na połączeniu LTE. Jak iMessage się aktywuje, aktywujesz FaceTime.
- Włączasz używanie konta iCloud do iMessage w ustawieniach iMessage (nie w ustawieniach iCloud!). Upewniasz się, że widzisz zarówno swój numer lajt jak i adres email iCloud jako aktywne do iMessage. Powtarzasz to samo dla FaceTime.
- Przekładasz kartę sim do głównego telefonu i włączasz iMessage i FaceTime dla konta iCloud. Powinieneś mieć aktywny zarówno adres email jak i numer lajt. Możesz ustawić lajt jako rozpoczynający rozmowy i będzie działać.
- Robisz restore drugiego telefonu z iOS 12 do factory. Jeśli na tym telefonie włożysz inną kartę sim, albo podłączysz WiFi Twój numer lajt zostanie usunięty! Rób to bez włożonej karty sim i bez połączenia z WiFi.
- W ustawieniach Apple ID na stronie https://appleid.appl.../account/manage ciągle będzie widoczne urządzenie z iOS 12 jako posiadacz numeru w lajt. Nie możesz go usunąć, bo usunie to numer..
Użytkownik Jakub Nowak edytował ten post 09 lipca 2020 - 11:57
#10
Napisano 09 lipca 2020 - 11:44
Przedtem byłem w Multimedia i oni są w plusie i miałem tam abo i żadnych problemów
#11
Napisano 09 lipca 2020 - 11:51
To daj znać czy przeszło, bo jak dzisiaj próbowałem jeszcze raz z drugim numerem to nie chciało zadziałać...
#12
Napisano 09 lipca 2020 - 11:54
#13
Napisano 09 lipca 2020 - 12:45
To jeszcze posłuchaj człowieka z 'neta' i zacznij stosować interpunkcję i pisać jak człowiek, bo tych bełkotów nie da się czytać.
Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.
#14
Napisano 10 lipca 2020 - 07:38
#15
Napisano 17 lipca 2020 - 10:03
W T-mobile to samo, na pewno w ios 14. U mnie nie jestem w stanie aktywować w żaden sposób (iphone 11 pro). Zgłosiłem to do Apple na koncie developerskim, napisałem też do T-Mobile. Pierwsi na razie nie odpowiedzieli ale może coś zrobią w kolejnej wersji beta, T-mobile odpisał że to aplikacja firmy trzeciej i ich nie interesuje (zgłosiłem reklamację i czekam).
#16
Napisano 17 lipca 2020 - 10:22
W T-mobile to samo, na pewno w ios 14. U mnie nie jestem w stanie aktywować w żaden sposób (iphone 11 pro). Zgłosiłem to do Apple na koncie developerskim, napisałem też do T-Mobile. Pierwsi na razie nie odpowiedzieli ale może coś zrobią w kolejnej wersji beta, T-mobile odpisał że to aplikacja firmy trzeciej i ich nie interesuje (zgłosiłem reklamację i czekam).
Reklamację? Wymagasz od operatora, żeby się dostosowywał do wersji beta Apple? Bo masz kaprys używać, nieoficjalnego, testowego oprogramowania? Dobre, dobre.
- winmaciek lubi to
iPhone 15 Pro
#17
Napisano 17 lipca 2020 - 10:25

MacBook Air 13,6" M2 (8/256) iPhone 15 Pro Max 256 GB (titanium black) Apple Watch Ultra iPad Pro 11” (2021) 128GB AirPods Pro 2
#18
Napisano 17 lipca 2020 - 10:32
Lycamobile działa i ofertę jaką mają jest naprawdę spoko
#19
Napisano 17 lipca 2020 - 14:38
Reklamację? Wymagasz od operatora, żeby się dostosowywał do wersji beta Apple? Bo masz kaprys używać, nieoficjalnego, testowego oprogramowania? Dobre, dobre.
Wiem że dobre, cieszę się że Ciebie też cieszy.
Oczekuję od operatora, żeby przyjrzał się temu już teraz, bo za 3 miesiące będzie miał problem przy większej liczbie użytkowników. Generalnie co roku mają problem z wiadomościami serwisowymi dotyczącymi imessage, więc warto chyba, żeby już teraz się temu przyjrzeli.
- cesio lubi to
#20
Napisano 17 lipca 2020 - 14:56
1. Regiss ma rację. Jak coś jest w becie, to nie musi działać.
2. Koniec dyskusji o becie poza wątkiem takowej dyskusji poświęconym. Następne wpisy o wersji wstępnej będą usuwane.
- Regiss lubi to
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#21
Napisano 29 lipca 2020 - 18:36
W T-mobile to samo, na pewno w ios 14. U mnie nie jestem w stanie aktywować w żaden sposób (iphone 11 pro). Zgłosiłem to do Apple na koncie developerskim, napisałem też do T-Mobile. Pierwsi na razie nie odpowiedzieli ale może coś zrobią w kolejnej wersji beta, T-mobile odpisał że to aplikacja firmy trzeciej i ich nie interesuje (zgłosiłem reklamację i czekam).Też
Też miałem problem z aktywacją iMessage na iPhonie pro w t-mobile. Były telefony do apple i t-mobile i niby wszystko ok ale się nie aktywował... Pomogło:
1. Wyłącz imessage
2. Wyłącz wifi, rozmowy tel przez wifi, przełącz z LTE na 3G
3. Restart iphona
4. Po włączeniu iMessage aktywacja po paru minutach (walka trwała 2 tygodnie)
5. Dopiero teraz włącz wifi i LTE
Upewnij się tylko, że masz wpisany nr telefonu (w iMessage u mnie był ale na szaro a próba zaznaczenia kończyła się błędem iMessage)
Gość w suporcie powiedział, że dziwne rozwiązanie ale faktycznie przez jakieś inne bramki wtedy idzie) Mam nadzieję, że zadziała
#22
Napisano 13 listopada 2020 - 01:49
Cześć, mam również taki problem, że w lajtmobile nie widzę numeru telefonu. Przez co nie można aktywować iMessage, i nie mogę odbierać ani wysyłać sms przez Macbooka. W BOK odpisują, że to wina Polkomtel. Nie wiem co robić, ponieważ zależy mi na tej usłudze. Znaleźliście jakieś rozwiązanie?
#23
Napisano 05 grudnia 2020 - 12:30
Podbijam, Mam identyczny problem po przełożeniu karty sim (T-mobile) z 7 do 11.
Ciągle błąd aktywacji, Sposoby z neta nie działają.
#24
Napisano 22 maja 2022 - 20:36
Cześć, mam również taki problem, że w lajtmobile nie widzę numeru telefonu. Przez co nie można aktywować iMessage, i nie mogę odbierać ani wysyłać sms przez Macbooka. W BOK odpisują, że to wina Polkomtel. Nie wiem co robić, ponieważ zależy mi na tej usłudze. Znaleźliście jakieś rozwiązanie?
Czy komuś udało się rozwiązać ten problem w sieci Lajtmobile?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych